Kontorløsninger
Gi dine ansatte en god arbeidsdag ved å investere i langsiktige, energieffektive og humøroppløftende løsninger på arbeidsplassen.
Godt arbeidslys gir bedre komfort
Riktig lys kan gjøre underverker for produktiviteten, humøret og trivselen på arbeidsplassen. For at de ansatte skal gjøre oppgavene sin etter beste evne, må de føle seg komfortable når de er på jobb. Da er det viktig med godt tilpasset belysning.
Ved god lyssetting kan de ansatte oppleve:
Økt produktivitet
Bedre trivsel
Lavere sannsynlighet for hodepine og tretthet
Bedre tilpasningsmuligheter for individuelle behov
Spesialist på lysdesign
Godt arbeidslys skal først og fremst gi et behagelig lysnivå. I tillegg bør det være mulig å endre lysstyrken, slik at man kan tilpasse det etter dagslyset. Aller helst bør lyset (antall LUX) være i henhold til 5:3:1-regelen :
5 = sterkest i ditt hovedområde – skrivebord, tastatur eller datamaskin
3 = litt svakere i området rundt – det som omringer din umiddelbare sitteplass
1 = svakest i resten av rommet
Eltera har lang erfaring med lysdesign, og stiller gjerne på befaring for å gi skreddersydde løsninger.

Vi hjelper deg å opprettholde sikkerheten
Holder bedriften din til i et større bygg, med flere andre selskaper? Da har dere sannsynligvis allerede en vaktløsning på plass med vakter og kameraovervåkning i fellesområdene. Men hvilke løsninger finnes egentlig innenfor kontorets vegger?
Alarmsensorer ved dører, vinduer og andre inngangspunkter kan gi økt trygghet til ansatte som jobber sent. Det er også muligheter for kameraovervåkning i samtlige fellesområder – her kan Eltera rådgi deg ut fra gjeldende regler.
I tillegg bør du legge opp et eget løp for brannsikring. Det kan innebære:
- Lyssti mot nødutgang
- Tydelig merket nødutgang
- Skilting i fellesområder
- Nødlys
Hvordan opprettholde det elektriske anlegget?
Vi har dessuten spesialkompetanse innen internkontroll, som betyr at vi tar jevnlige sjekker for å sikre at el-sikkerheten er på riktig nivå. Ved kontroll vil vi sjekke det elektriske anlegget, samt gå gjennom alle elektriske systemer. Det som må utbedres blir fikset – og vi kommer samtidig med forslag til andre forbedringer.
I den forbindelse kan vi også utarbeide en HMS-perm for deg – en mappe som dekker rutiner og regelverk for trygghet på arbeidsplassen.
Mange foretrekker å gå for en såkalt serviceavtale. Det innebærer at vi kommer på jevnlige besøk for å kartlegge ditt behov, og foreslå forbedringer. Ta kontakt her dersom det er interessant.

Fleksible adgangsløsninger døgnet rundt
Tradisjonelle nøkler gjør fremdeles nytten for de fleste arbeidsplasser. Det betyr ikke at det er førstevalget. Fordelen med et mordene adgangssystem er at du kan registrere tid, dato og hvilket kort eller fingeravtrykk som brukes ved passering. Her er det selvsagt noen begrensninger i henhold til personvern, men her rådgir vi deg i riktig retning.
Du kan også velge å kombinere et kort eller et fingeravtrykk med en PIN-kode. Det gjør det mindre sensitivt dersom kortet blir borte.
Trenger du hjelp til å vedlikeholde det elektriske materiellet på kontorplassen? Ta kontakt med oss. Vi stiller gladelig på befaring, og har flere engasjerte medarbeidere som gleder seg til å jobbe med deg.